Contact

STRATEGIE

90% van de bedrijven behalen hun doelstellingen niet

Katrien V

Katrien Verschoote - 27/04/2021

Consultant Procesteam

Bedrijfsstrategie

JAP - jaaractieplan

professionaliseren

visie

Waarom behalen bedrijven hun doelstellingen niet?

Wetenschappelijk onderzoek bevestigde dat tot 90% van de bedrijven hun doelstellingen niet halen.

De belangrijkste redenen hiervoor zijn:

  • < 5% van de medewerkers hun bijdrage begrijpen
  • 85% van leidinggevenden minder dan 1 uur per maand aan verbeterprocessen werken
  • 60 % van bedrijven niet nadenken over nodige budgetten
  • <25% van de medewerkers periodiek de status evalueren


Herkenbaar... niet?

90 procent van de bedrijven behaalt zijn doelstellingen niet

Wat is het nut van de Balanced Score Card?

We zijn ervan overtuigd dat goede financiële resultaten een beloning zijn. Ze zijn het resultaat van inspanningen op diverse terreinen. 

Om overzicht over deze inspanningen te behouden baseren we ons bij Lumeron vaak op de principes van de  Balanced Score Card (BSC).

Immers, door het gebruik van de BSC:

  • Verduidelijken we de strategische doelstellingen in concrete indicatoren
  • Beschikken we over een uniform communicatiemiddel naar onze mensen toe
  • Zijn we in staat de individuele doelstellingen te aligneren met de bedrijfsstrategie
  • Kunnen we de strategie ook linken met budgetten
  • Kunnen we de voortgang evalueren om het continu verbeteren te stimuleren


De voordelen van het gebruik van de BSC zijn oa:

  • Het gebruik van klare en duidelijke taal
  • De duidelijkheid die de BSC verschaft in
    • WAT er moet gebeuren
    • HOE het moet gebeuren
    • WANNEER het moet gebeuren
    • WAAROM iets moet gebeuren


​Een BSC tot leven krijgen vergt wat denkwerk. Onderstaande punten dienen ingevuld te worden:

Hoe krijgt u de BSC tot leven?

Hoe en wat bij bsc

Om een goed antwoord te formuleren op bovenstaande punten, laten we ons door onderstaande principes leiden

4 levels

Wil u niet bij de bovenstaande 90% horen?
Maak dan eerst werk van een transparante en motiverende communicatie van uw bedrijfsstrategie en link deze aan de BSC.

ONZE REALISATIES

Bm1

Drie ISO-certificaten, waaronder één primeur in België

beMatrix

Als wereldwijde koploper in de standbouwindustrie verstevigt beMatrix zijn positie door drie ISO-certificeringen te behalen. ISO 9001, ISO 14001 en de primeur voor België het ISO 20121 certificaat (duurzaamheidsbeheersysteem voor evenementen).

Lees meer
Wolfoil 2

Verdere groei bij Wolf Oil dankzij performante processen

Wolf Oil

De internationale smeermiddelenfabrikant Wolf Oil levert al meer dan 65 jaar producten op maat aan klanten in de automotive, transport en industrie. Een sector waarin kwaliteit een essentieel aspect is.

Lees meer

INSPIRATIEBLOG

Busdev

Business Development is geen sales

Is 'business development' het synoniem voor verkoop, of zijn er toch nuances die de nodige aandacht verdienen?

Lees meer
Stenen

Kwaliteitsmanagement is als steenstapelen

Met welke symboliek zou je een bedrijf dat streeft naar uitmuntendheid in kwaliteitsmanagement kunnen vergelijken?

Lees meer
Kompas

De stap zetten naar Microsoft 365 is het maken van een digitale reis

Microsoft 365 bewust inzetten, is meer dan een technische implementatie. Het is een reis waarin iedereen in de organisatie – van de pioniers tot de twijfelaars – een belangrijke rol speelt.

Lees meer