Contact

Verzekeringskantoren

De verzekeringssector ondergaat ingrijpende veranderingen door digitalisering, toenemende regelgeving en de groeiende vraag naar gepersonaliseerde en flexibele verzekeringsoplossingen, wat de bedrijfsstrategie, organisatiecultuur en operationele efficiëntie beïnvloedt.

STRATEGISCHE KEUZES

Digitalisering en klantgerichtheid spelen een steeds grotere rol in de verzekeringssector. Of het nu gaat om het inzetten van AI voor risicobeoordeling of het verbeteren van klanttevredenheid, uw strategische keuzes bepalen uw positie in de markt.

Welke strategische stappen onderneemt uw organisatie? Door kansen en bedreigingen te integreren in een strategisch proces, kunt u zich positioneren voor duurzame groei en wendbaarheid in een dynamische markt.

Uil

PROCES- & KWALITEITSWERKING

Als verzekeringsmaatschappij is het logisch dat u investeert in kwaliteitsmanagementsystemen om een consistente en betrouwbare dienstverlening te bieden. Digitale technologieën zoals data-analyse en automatisering verbeteren de efficiëntie van processen en helpen afwijkingen snel te detecteren. Het stroomlijnen van operationele processen draagt bij aan een betere klanttevredenheid.

Met Lean Management en procesoptimalisatie kan u als organisatie stap voor stap de dienstverlening verbeteren. De verdere automatisering vraagt echter om herstructurering van de operationele workflows en processen.

Dragonfly1

VEILIG DATABEHEER

Met de toenemende digitalisering in de verzekeringssector wordt cybersecurity steeds belangrijker. Als verzekeringsmaatschappij kan u bijna niet anders dan ervoor te zorgen dat de klantendata en bedrijfsprocessen beschermd zijn tegen cyberdreigingen en voldoen aan strenge regelgeving zoals ISO 27001, de norm voor informatieveiligheidsmanagement.

Sinds oktober 2024 is de NIS2-wetgeving in België van kracht. Hoewel de verzekeringssector niet altijd direct onder deze wet valt, is het cruciaal als verzekeraar om NIS2-conformiteit aan te kunnen tonen wanneer u diensten verleent aan klanten die wel onder de wetgeving vallen. Deze klanten zijn namelijk verplicht om hun leveranciers (u dus) te auditen op NIS2-compliance, wat een belangrijk aandachtspunt vormt voor uw organisatie.

Digitaal

Een aantal van onze klanten

Bn D Insuanrce
Assecure
MEER OVER LUMERON

ONZE REALISATIES

Bnd strategisch groeien

Strategisch denken helpt bij de groei

B&D Insurance

B & D insurance doet beroep op Lumeron voor de uitwerking van hun strategie. Via begeleide workshops is een heldere bedrijfsstrategie uitgewerkt waarmee B & D insurance nu in staat is om verder te groeien als organisatie.​​

Lees meer

INSPIRATIEBLOG

Dragonfly3

De drie componenten in bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering beslaat meer dan één specifieke component. Te eng werken in één gebied leidt niet tot succes. Drie componenten spelen mee.

Lees meer
Blog de formule van resultaat

De 'Formule van resultaat'

Hoe kan ik de communicatie tussen mijn medewerkers verbeteren? Hoe kan ik mijn medewerkers meer in team laten werken? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de afspraken die we maken ook gerealiseerd worden? Hoe bereik ik de targets die we in onze bedrijfsstrategie vooropgesteld hebben?

Lees meer
Spoor

Hoe houd je de continu verbetersystematiek duurzaam?

Je kent het vast wel: we hebben een aantal acties ondernomen ter verbetering van onze werkwijze en in het begin is iedereen enthousiast en houden we nauwgezet onze vorderingen bij. Na enkele weken begint alles wat te verwateren en na enkele maanden zitten we alweer in hetzelfde stramien als voordien….

Herkenbaar?

Lees meer