Contact

Verzekeringskantoren

Klanten verwachten niet alleen transparante en flexibele oplossingen, maar ook digitale toegankelijkheid en een persoonlijke aanpak. Tegelijk dwingen strengere regelgeving en toenemende concurrentie verzekeringskantoren om efficiënter te werken en hun dienstverlening te optimaliseren. Hoe combineer je digitalisering met menselijk contact? Hoe stroomlijn je interne processen zonder je persoonlijke service te verliezen?

Lumeron helpt verzekeringskantoren om slimmer te werken, klantrelaties te versterken en hun organisatie klaar te maken voor de toekomst.

STRATEGISCHE KEUZES

Digitalisering en klantgerichtheid spelen een steeds grotere rol in de verzekeringssector. Of het nu gaat om het inzetten van AI voor risicobeoordeling of het verbeteren van klanttevredenheid, uw strategische keuzes bepalen uw positie in de markt.

Welke strategische stappen onderneemt uw organisatie? Door kansen en bedreigingen te integreren in een strategisch proces, kunt u zich positioneren voor duurzame groei en wendbaarheid in een dynamische markt.

Verzekeringen 5

PROCES- & KWALITEITSWERKING

Als verzekeringsmaatschappij is het logisch dat u investeert in kwaliteitsmanagementsystemen om een consistente en betrouwbare dienstverlening te bieden. Digitale technologieën zoals data-analyse en automatisering verbeteren de efficiëntie van processen en helpen afwijkingen snel te detecteren. Het stroomlijnen van operationele processen draagt bij aan een betere klanttevredenheid.

Met Lean Management en procesoptimalisatie kan u als organisatie stap voor stap de dienstverlening verbeteren. De verdere automatisering vraagt echter om herstructurering van de operationele workflows en processen.

Verzekeringen 1

VEILIG DATABEHEER

Met de toenemende digitalisering in de verzekeringssector wordt cybersecurity steeds belangrijker. Als verzekeringsmaatschappij kan u bijna niet anders dan ervoor te zorgen dat de klantendata en bedrijfsprocessen beschermd zijn tegen cyberdreigingen en voldoen aan strenge regelgeving zoals ISO 27001, de norm voor informatieveiligheidsmanagement.

Sinds oktober 2024 is de NIS2-wetgeving in België van kracht. Hoewel de verzekeringssector niet altijd direct onder deze wet valt, is het cruciaal als verzekeraar om NIS2-conformiteit aan te kunnen tonen wanneer u diensten verleent aan klanten die wel onder de wetgeving vallen. Deze klanten zijn namelijk verplicht om hun leveranciers (u dus) te auditen op NIS2-compliance, wat een belangrijk aandachtspunt vormt voor uw organisatie.

Verzekeringen 4

Een aantal van onze klanten

Bn D Insuanrce
Assecure
MEER OVER LUMERON

Interesse in een mogelijke samenwerking? Contacteer ons!

ONZE REALISATIES

Bnd strategisch groeien

Strategisch denken helpt bij de groei

B&D Insurance

B & D insurance doet beroep op Lumeron voor de uitwerking van hun strategie. Via begeleide workshops is een heldere bedrijfsstrategie uitgewerkt waarmee B & D insurance nu in staat is om verder te groeien als organisatie.​​

Lees meer

INSPIRATIEBLOG

Busdev

Business Development is geen sales

Is 'business development' het synoniem voor verkoop, of zijn er toch nuances die de nodige aandacht verdienen?

Lees meer
Stenen

Kwaliteitsmanagement is als steenstapelen

Met welke symboliek zou je een bedrijf dat streeft naar uitmuntendheid in kwaliteitsmanagement kunnen vergelijken?

Lees meer
Kompas

De stap zetten naar Microsoft 365 is het maken van een digitale reis

Microsoft 365 bewust inzetten, is meer dan een technische implementatie. Het is een reis waarin iedereen in de organisatie – van de pioniers tot de twijfelaars – een belangrijke rol speelt.

Lees meer